Sharp R97ST

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp R97ST op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

easchoot 27-10-2014
Geschreven voor: Sharp R97ST

In 2011 mijn sharp combimagnetron aangeschaft voor 340 euro vanwege de 40liter inhoud en werkte 2 jaar naar tevredenheid. Al moet ik zeggen zoals anderen ook al aangeven dat het apparaat aan de buitenkant enorm veel hitte verspreid en daar dient wel rekening mee te worden gehouden bij plaatsing. Verder bemerkte ik dat de temperatuur niet altijd even snel wordt bereikt. Alle gerechten moeten net even wat langer in de oven staan. Maar alles overkomelijk. Na 2 jaar en een paar maanden viel de magnetron functie uit. Zekering vervangen en ik kon weer verder. Tot 3 maanden na dato wederom hetzelfde euvel geschiedde. Nu is het geen kwestie meer van zekering vervangen, het contact is helemaal uitgevallen.Deed de eerste keer de ovenfunctie het nog, nu helemaal niets. Dus na 2 en een half jaar is dit apparaat waarschijnlijk geschikt voor de sloop. Daar baal ik van.

Aswin01 29-10-2014

Daadwerkelijk erg sneu. 2,5 jaar is wel heel kort voor een magnetron/oven. Ik zou me bij Sharp melden en beroepen op coulance. ALS je de zaak aanhangig zou maken krijgen je op basis van te verwachten economische levensduur gelijk c.q. hetzelfde, namelijk dat leverancier je een coulance aanbod moet doen. Succes!

Aswin01 25-06-2013
Geschreven voor: Sharp R97ST

Onze Whirlpool MT-264/WH begeeft het na ruim 12 jaar. Altijd perfect gefunctioneerd en met heel veel plezier intensief gebruikt en dan in een keer "plof". Besluiten op zondag-middag toch even langs de BCC en de Saturn in Leidschrijn / The Wall te bezoeken om ons te oriënteren. Direct valt de enorme inhoudscapaciteit van de Sharp R-970 / R-97ST (RVS versie)ons op. Erg praktisch om grote of meerdere hoeveelheden te gelijk te bereiden. Alle Whirlpool's zijn (helaas) een maatje kleiner. Goede uitleg bij BCC en besluiten 15min voor sluiting toch ook even bij Saturn binnen te lopen. Valt op dat de R-97ST (RVS) uitvoering hier in de aanbieding is. De verkoper, zoekt ondanks sluitingstijd, alle detail informatie op t.o.v. andere modellen. De prijs €386,00 maar met name de klantgerichte aandacht en geduld (lees: niet opdringerig) van de verkoper zijn doorslaggevend om het apparaat toch gelijk mee te nemen.

Bij gebruik valt gelijk op dat het apparaat iets meer aandacht vraagt aan gebruiksgemak dan de Whirlpool. Inmiddels meerdere gerechten bereid en alles is prima gelukt. Ideaal is de niet conventionele quartz grill, net zoals in onze oude Whirlpool. Zou nooit meer eentje met een traditionele grill willen.

Nadeel t.o.v. de oude Whirlpool is dat de Sharp enorm veel en erg hete lucht uitblaast en zelfs bij kortstondig magnetron gebruik gaat staan "afkoelen". Wat valt er af te koelen bij slechts 20sec magnetron gebruik? Praktischer was ook de klapdeur van de Whirlpool, je kan je gerecht er op neerleggen, voorts jammer dat de Sharp geen tijd-klok heeft.

De Sharp is een prima apparaat, grootste inhoudscapaciteit, en een prima bereiding resultaat van de (oosterse) gerechten.